Aikuisten liikunta

AIKUISTEN TUNNIT

 

Vihti-Gymissä jumppaat edullisesti ammattitaitoisten ohjaajien johdolla. Ammattilaisten tunteja edullisesti: yhden aikuisten tunnin hinta vain 0,80€!

 

Vihti-Gymin aikuisten 145 euron jäsen- ja kausimaksulla pääset osallistumaan jumppakauden aikana lähes 200 jumppatunnille.  145 eurolla pääset jumppaamaan vaikka kuutena päivänä viikossa ja saat osallistua seuraaville tunneille koko jumppavuoden ajan: FlowGymnastics® , Kiinteytysjumppa,  Lavis® ,  Reisi-vatsa-pakaratunti (RVP), Syvälihasjumppa, sekä Zumba® . Lisäksi tuntivalikoimassa ovat Hydrobic ja Jooga, joista on pieni lisämaksu.  Riittää, että ilmoittaudut haluamiisi jumppiin seuran nettisivuilla ja tulet mukaan nauttimaan! 

Aikuisten tunneilla voivat käydä myös yli 15 v. nuoret, tervetuloa:)

 

 

Ikivireät Rientolassa lokakuussa 2018. Kuva Nina Mujunen.

MAANANTAI

 

Ikivireät

Rasittavuus: kevyt - keskiraskas, vaikeustaso: helppo

Ohjaaja: Tuulikki Lindström, Leena Packalén ja Niina Mujunen
Aika ja paikka: maanantai klo 9.00 - 10.00 Tuolijumppa ja klo 10.00 - 11.00 Reipas kuntojumppa, Nummelan työväentalo Rientola

Tuntikuvaus:

Ikivireiden jumppa on koko kehon toimintakykyä ja hyvää oloa ylläpitävää terveysliikuntaa. Iloinen ilmapiiri, yhteinen jumppa ja mukava musiikki täydentävät tuntikokonaisuutta. Tunti rakentuu sydänystävällisestä kehon herättelystä kokonaisvaltaiseen kuntoa- ja terveyttä kohentavaan harjoitusosioon ja päättyy vaihteleviin venytys-rentousharjoituksiin. Tunneilla tutustutaan myös välineisiin ja jumpan tarjoamiin monipuolisiin mahdollisuuksiin, jotka tukevat hyvää ikääntymistä. Tehokkuus vaihtelee tunnin aiheesta riippuen unohtamatta terveyttä ja turvallisuutta. Ajoittain tunneilla tanssitaan myös senioritansseja, jotka erinomaisesti kehittävät mm. tasapainoa ja muistia.

 

VGC Alkuvoima, cheerleadingin aikuisten alkeisryhmä

 

Rasittavuus: keskiraskas, vaikeus: helppo

Ohjaaja: Elina Broman. Apuohjaajat: Inka Kärkkäinen & Nelli Tukkimies

Aika ja paikka: maanantai 19:00 - 20:30 Luksia

Aikuisten alkeisryhmä VGC Voiman treeneihin ovat tervetulleita kaikki yli 20-vuotiaat cheer mamat, papat ja kummin kaiman serkut, jotka haluavat mukaan mahtavaan lajiin! Lajitaustaa ei tarvita ja alkeista aloitetaan. Tervetuloa rohkeasti mukaan!

Kiinteytysjumppa

 
Rasittavuus: keskiraskas, vaikeustaso: helppo

Ohjaajat: Elina Lindholm ja Nina Mujunen
Aika ja paikka: maanantai 18.30 - 19.30 Kuoppanummi, Tanssisali

Tuntikuvaus:

Kiinteytysjumppa sopii kaikille, jotka haluavat kehittää lihasvoimaa ja kuntoaan. Kunnonkohotusta on luvassa helppojen lihasliikkeiden ja yksinkertaisten askelkuvioiden sekä erilaisten välineiden – kuminauhojen, käsipainojen ja steppilautojen – siivittämänä. Tuntirakenne vaihtelee monipuolisesti: alku- ja loppuverryttelyn lisäksi luvassa on patterityyppistä harjoittelua, lihaskunnon ja sykkeenkohotuksen vuorottelua, askelluksia ja hikistä meininkiä. Tunnilla voi jumpata omien tavoitteiden mukaisesti, sillä ohjaajat neuvovat raskaimpiin liikkeisiin aina myös kevyemmät vaihtoehdot.

 


Syvälihasjumppa

 

Rasittavuus: kevyt, vaikeustaso: keskivaikea

Ohjaaja: Elina Lindholm
Aika ja paikka: maanantai klo 19.30 - 20.30, Kuoppanummi, Tanssisali

Tuntikuvaus:

Syvälihasjymppaa vetää liikunnan ammattilainen Elina. Syvälihasjumppa on vartalon hallintaa kehittävä ja ryhtilihaksia vahvistava hidastempoinen tunti, jossa ydinkohtina ovat vartalon hallinta, kehon ja liikkeiden hahmottaminen sekä hengityksen yhdistäminen liikkeeseen. Erilaisten nopetempoisten aerobiccien ja kuntojumppien lisäksi onkin kätevä hidastaa tahtia kehon syvien lihasten harjoittelulla rauhoittuen lopuksi venyttelyyn. Tunnilla kehitetään syviä, ryhtiä ylläpitäviä lihaksia erilaisilla lihasvoimaa, liikkuvuutta, koordinaatiota ja tasapainoa kehittävillä liikkeillä. Jokainen tunti loppuu yksin tai pareittain tehtäviin venytys- ja/tai rentoutusharjoituksiin.

 

 

Miesten peli Huhmarnummen koululla
Jukka Saros

TIISTAI JA TORSTAI

 

Miesten jumppa

Rasittavuus: keskiraskas, vaikeustaso: keskiraskas

 

Ohjaajat: Jukka Saros, Esa Martikainen, Viola Ikonen, Virpi Leino ja Varpu Joenrinne

 

Aika ja paikka:

tiistai klo 19.00 - 21.00 Huhmarnummen koulu

torstai klo 19.00 - 21.00 Nummelan koulu
 

Tuntikuvaus:

Erityisesti miehille suunnatut tunnit suunnitellaan naisten tunteja sporttisemmiksi; koreografia on yksinkertaisempaa ja voimaliikkeitä painotetaan. Yli kaksi vuosikymmentä toiminut miesten jumppa jatkaa edelleen reippaiden miesten liikuttamista. Miesten jumpassa kuntoillaan, hikoillaan ja verrytellään iloisessa seurassa ja pilke silmäkulmassa. Kuntoa kohennetaan sekä jumpassa että Jukka Saroksen kanssa erilaisia joukkuepelejä pelaten.

 

FlowGymnastics®

 

Rasittavuus: keskiraskas, vaikeustaso: keskivaikea

Ohjaaja: Aulikki Joenrinne, Lea Heikkilä, Onerva Siltanen, Marjaana Wikman ja Kristiina Järvinen

Aika ja paikka: tiistai klo 20.00 - 21.00, Kuoppanummi, Tanssisali

FlowGymnastics on kaikille harrasteliikkujille sopiva ryhmäliikuntatunti, joka perustuu tanssilliseen voimisteluun. Tällä tunnilla voimistelusta tutut, monipuoliset liikkeet on muokattu mukavaan ja mielenkiintoiseen muotoon haastetta unohtamatta. 

Keskivartalosta lähtevä, virtaava liiketekniikka kehittää tehokkaasti koko vartalon hallintaa ja rangan liikkuvuutta. Ryhti kohenee ja hartiaseutu rentoutuu. Lisäksi jalkoihin tulee voimaa ja jäntevyyttä, sillä tunneilla liikutaan paljain jaloin. Myös lihaskuntoa ja joustavuutta kehitetään lajinomaisesti. Nautinnollinen musiikki siivittää jumppaajat tunnelmasta toiseen. FlowGymnastics-tunneilta saat esteettisiä elämyksiä ja liikunnan iloa.

Tunneilla on sekä vauhtia ja voimaa että lyyrisyyttä ja herkkyyttä. Tavoitteena on vahva, joustava ja ryhdikäs vartalo sekä kevyt ja hyvä mieli. Liikunnan iloa parhaimmillaan!

 

KESKIVIIKKO

 

Reisi, vatsa ja pakarajumppa

 

Rasittavuus: raskas, vaikeustaso: keskivaikea

Ohjaaja: Johanna Määttä
Aika ja paikka: keskiviikko klo 18:00 - 19:00, Kuoppanummi, Tanssisali

Tällä tunnilla saat keskivartalon kuntoon! RVP-tunnin alussa on helppo, 10 - 15 minuutin alkulämmittely. Sitten on vuorossa reilusti erilaisia ja tehokkaita lihaskuntoliikkeitä reisille, pakaroille ja vatsalle. Tunnilla käytetään vastuksena omaa vartaloa sekä monipuolisesti eri välineitä.  Tunnin lopussa ovat vuorossa venyttelyt. Tunti sopii kaikille, myös aloittelijoille.

 

Zumba-mami Hanna Sienen ja fanit:)
Hydrobic

TORSTAI

 

ZUMBA®

 

Rasittavuus: keskiraskas, vaikeustaso: keskivaikea

Ohjaaja: Hanna Sievinen
Aika ja paikka: torstai klo 19:30 - 20:30, Nummelan Työväentalo Rientola

Hannan Zumbassa on edelleen luvassa letkeää meininkiä, energistä tanssia ja mukaansatempaavia rytmejä. Aurinkoinen tanssitunti yhdistää erilaisia tanssityylejä, kuten latinoa, hiphopia ja reggaetonia. Zumbassa nautitaan tanssin ilosta ja laitetaan hiki virtaamaan. Sekä varttuneemmat että nuoret nauttivat iloisesta ja tarttuvasta Zumba-tunnelmasta. Zumban keinuvat tanssiliikkeet antavat kunnon kyytiä koko vartalolle!

 

HydroBic
 

Rasittavuus: keskiraskas, vaikeustaso: helppo

Ohjaaja: Merja Lehtosalo
Aika ja paikka: torstai klo 20.15 - 21.15, Vihdin Uimahalli, puolikas allasta

Tuntikuvaus:

HydroBic on tehokasta ja virkistävää sekä nivelille ystävällistä liikuntaa vedessä musiikin tahdissa. Usein käytössä ovat myös erilaiset veteen sopivat välineet. Vedessä vaikuttavat toisilleen vastakkaiset maan vetovoima ja veden nostevoima. Ne tekevät vedessä liikkumisen kevyen tuntuiseksi, mutta todella tehokkaaksi. Hyväkuntoiselle vesi on haastava elementti. Aloittelijalle laji on turvallinen tapa aloittaa harjoittelu. HydroBic on monipuolista liikuntaa kehon kaikille lihasryhmille. HydroBicissa paranevat hapenottokyky, lihaskunto ja vartalon hallinta.

 

SUNNUNTAI

 

Lavis®

 

Rasittavuus: keskiraskas
Vaikeustaso: helppo -  keskivaikea

Ohjaaja: Nina Mujunen
Aika ja paikka: sunnuntai klo 17:30 - 18:30 Kuoppanummi, Tanssisali

 

Ninan Lavis on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja, kuten humppaa, jenkkaa, rockia, jiveä, cha chaata ja sambaa. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita mukavan kuntoilun ohella. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille.

Ohjaaja Hanna Villa
Kuva: Mikko Reinikainen

SUNNUNTAI

 

Jooga

 

Rasittavuus: kevyt - keskiraskas
Vaikeustaso: kevyt - keskivaikea

Ohjaaja: Hanna Villa
Aika ja paikka: sunnuntai klo 18:30 - 19:30 Kuoppanummi, Tanssisali

 

Hatha-joogaan pohjautuva joogatunti, jossa joogaamista ei oteta liian vakavasti. Tunnilla yhdistetään tasapaino- ja keskittymisharjoituksia, jooga-asanoita, hengitys- ja rentoutusharjoituksia. Joogassa tärkeää on iloinen läsnäolo, toisten kunnioittaminen ja jokaisen oman tuntemuksen mukainen tekeminen.

Jooga pyrkii mielen ja kehon yhtenäisyyteen. Se on kokonaisvaltaista liikkumista, joka kehittää paitsi voimaa ja joustavuutta myös motoriikkaa sekä tasapainoa. Jooga vaikuttaa positiivisesti myös mm. kognitiivisiin taitoihin, tunneälyyn, keskittymis- ja rentoutumiskykyyn, luovuuteen ja elämänmyönteisyyteen.

 

 

 

Kesäjumppa
 

Rasittavuus: keskiraskas, vaikeustaso: helppo

Ohjaajat: vaihtuvat

Tuntikuvaus:

Kesäisin järjestettävä kaikille aikuisille harrastajille sopiva ilmainen jumppa, jonka toteutus ohjaajasta riippuen painottuu joko aerobic- tai kuntovoimistelutyyppiseksi.